5 نشانه نیاز به تعویض باطری ups

آپتایم شبکه برای کسب و کار شما حیاتی است. یکی از مؤلفه های ضروری برای اطمینان از به روز بودن فناوری شما، UPS (منبع تغذیه بدون وقفه) است. این دستگاه‌ها اغلب می‌توانند فراموش شوند زیرا طول عمر بالایی دارند و عموماً در پایین قفسه‌های فناوری قرار می‌گیرند. با این حال، اگر این دستگاه ها نادیده گرفته شوند، می توانند پاشنه آشیل در سیستم های پیشگیری از بلایا و برنامه ریزی افزونگی شما باشند. در زیر 10 علامت وجود دارد که نشان می دهد زمان تعویض باتری یو پی اس فرا رسیده است:

 

  1. از تاریخ خرید 3 تا 5 سال گذشته است

در حالی که چرخه عمر یو پی اس می تواند تا 10+ سال افزایش یابد، چرخه عمر بسیاری از باتری های یو پی اس 3 تا 5 سال است. بهتر است بسته به ماهیت بحرانی سیستم هایی که یو پی اس پشتیبانی می کند، جایگزینی باتری را در محدوده 3 تا 5 سال در نظر بگیرید. بهترین روش این است که وقتی دومین باتری آماده است، خود واحد UPS را تعویض کنید، معمولاً بین 6 تا 10 سال از تاریخ خرید برای واحدهای تعاملی آنلاین و خطی. آخرین چیزی که در یک رویداد بحرانی قطع برق می‌خواهید این است که باتری آفلاین شود زیرا باتری‌ها از طول عمرشان گذشته بودند - خطایی که می‌توانستید از آن جلوگیری کنید. اگر طول عمر یو پی اس شما نزدیک است و می خواهید گزینه های تعویض خود را بدانید، با ما تماس بگیرید.

 

  1. یو پی اس در حال بوق زدن یا نمایش چراغ های احتیاط است

نشانه‌ای که نشان می‌دهد باتری UPS در شرف از کار افتادن است، وجود یک صدای بوق تیز از UPS یا چراغ‌های احتیاط کهربایی یا نمادهایی است که روی صفحه نمایش دیجیتال دستگاه نمایش داده می‌شوند. در صورت وجود هر یک از اینها، آزمایش باید فورا انجام شود و در صورت لزوم، باتری ها تعویض شوند. اگر کدها نشان دهنده خرابی باتری نیستند، برای کمک در تشخیص، تعمیر یا تعویض دستگاه با ما تماس بگیرید.

 

  1. عمر باتری کوتاه تر از آنچه که تبلیغ شده است

اگر باتری ups در حال از دست دادن برق است یا انتظارات مربوط به طول عمر یا ظرفیت اعلام شده سازنده را برآورده نمی کند، ممکن است باتری نیاز به تعویض داشته باشد یا از همان ابتدا معیوب بوده است. عوامل زیادی می توانند چرخه عمر باتری را کوتاه کنند، از جمله نقص مواد، تغییر دما، رطوبت، و همچنین بسیاری از عوامل محیطی دیگر. در چرخه های آزمایشی، اگر باتری در پارامترهای مورد انتظار عمل نمی کند، ممکن است زمان تعویض باتری فرا رسیده باشد.

  1. متوجه برآمدگی شاسی یا سایر آسیب های شاسی می شوید

همانطور که باتری‌های اسید سرب قدیمی‌تر کهنه می‌شوند، می‌توانند برآمدگی بیشتری داشته باشند که می‌تواند شاسی را مخدوش کند. هر زمان که با نشتی، تغییر رنگ ناشی از گرما یا اسید مواجه شدید، باید فوراً باتری‌های آن واحد را تعویض کنید. در صورت عدم مراقبت، نشت اسید می تواند سایر سیستم های ضروری را از بین ببرد یا در بدترین حالت ممکن است باتری منفجر شود و احتراق شود و نتایج فاجعه بار احتمالی را به همراه داشته باشد.

 

  1. سیستم ها در هنگام قطع برق آفلاین می شوند

بدیهی است که اگر برق قطع شود و سیستم یو پی اس نتواند سیستم های شما را آنلاین نگه دارد، باتری باید بررسی و تعویض شود. این فرض می‌کند دستگاه‌هایی که آفلاین شده‌اند به درستی به UPS یا PDU متصل به UPS وصل شده‌اند. در حالت ایده آل، اگر از یک برنامه تعمیر و نگهداری پیشگیرانه منظم برای نظارت بر سلامت UPS استفاده می کنید، هرگز این اتفاق نمی افتد.

Comments

Popular posts from this blog

باتری های UPS سرب اسیدی

یو پی اس استندبای چیست